نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نوستالژی| شکست ناباورانه از کرمان تا پیروزی مقتدرانه بر تهران

  • کد خبر: ۱۰۴۸۹۴
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
نوستالژی| شکست ناباورانه از کرمان تا پیروزی مقتدرانه بر تهران
در این مطلب به بررسی عملکرد منتخب خراسان در سومین دوره لیگ قدس پرداخته‌ایم.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ خراسان پس از دو تساوی مقابل مازندران و آذربایجان‌شرقی در سومین هفته میزبان استان مرکزی، تیم قعرنشین گروه، بود. همین مسئله باعث شده بود ۸ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه تختی پیروزی ساده و پرگلی را تصور کنند، اما خراسان در این روز آن‌قدر ناهماهنگ و بی‌برنامه بازی کرد که از اواسط نیمه دوم برخی تماشاگران بنای اعتراض گذاشتند.

ترسو‌ها برنده نمی‌شوند

قیاسی با سه مهاجم بازی را تهاجمی آغاز کرد، اما کم‌جانی خط میانی که در نبود اصغر جانداری مصدوم، انگار نفس نداشت، باعث شده بود عملا مهاجمان خراسان کم‌اثر شوند. البته دست‌کم‌گرفتن حریف و حرکات فردی بازیکنان هم مزید بر علت بود تا اراکی‌ها از شیوه دفاعی‌شان نهایت بهره را ببرند. تنها حادثه نیمه اول که به گل هم منجر شد، در دقیقه ۲۰ روی خلاقیت کاپیتان محمد اعظم حاصل شد.

اعظم پس از فریب‌دادن دو بازیکن حریف شوتی سرکش زد که توپ پس از برخورد به تیر دروازه با دستپاچگی دفاع حریف به هند پنالتی منجر شد. سعید صیامی این پنالتی را به گل تبدیل کرد. بعد از گل هم تا پایان بازی، توپ بی‌هدف از این سوی میدان به آن سوی میدان می‌رفت. با شروع نیمه دوم و آمدن حسین شاملو اوضاع خراسان کمی بهتر شد و سبیلوی دوست‌داشتنی تماشاگران، کمی یخ بازی را باز کرد، اما درمجموع بازهم خراسان برنامه خاصی برای گل‌زنی نداشت و درحالی‌که به همان تک‌گل راضی بود، دقیقه ۸۲ اندوخته‌اش را از دست داد تا بداند به ترسو‌ها امتیاز نمی‌دهند!

اوج هیجان

پس از دریافت گل مساوی، خراسان یکپارچه حمله شد و دقیقه ۸۷ تا مرز گل‌زنی رفت، اما سنگربان مرکزی با رشادت تمام توپ را معجزه‌آسا بیرون کشید و البته خودش نیز بر اثر برخورد با تیر دروازه مصدوم و ناچار شد زمین را ترک کند. در نتیجه، چون مرکزی هر سه تعویضش را انجام داده بود، به‌ناچار رضا شمسی، زننده گل این تیم، درون دروازه قرار گرفت تا این تیم ده‌نفره به بازی ادامه دهد. از این لحظه به بعد هیجان خاصی بر بازی حاکم شد و خراسانی‌ها از زمین و هوا به‌سمت دروازه حریف حمله می‌کردند و حدود ۷دقیقه (با احتساب وقت اضافه) همه بازیکنان در هجده‌قدم مرکزی بودند و عجیب اینکه توپ به‌طرز معجزه‌آسایی گل نمی‌شد؛ انگار دروازه طلسم شده بود. در لحظاتی شش‌هفت نفر از اراکی فقط روی خط دروازه ایستاده بودند تا گل نخورند! سوت پایان جواد فصیح‌فر، داور خوزستانی این دیدار، کسب سومین تساوی پیاپی خراسان و البته دل‌خوری تماشاگران از نتیجه بود.

شکست ناباورانه در کرمان

خراسان با اندوخته سه‌امتیازی‌اش پس از یک هفته استراحت، جمعه ۲۳ مرداد در ورزشگاه شهید سلیمی‌کیا به‌مصاف میزبانش کرمان رفت. کرمانی‌ها که با دو امتیاز همراه با مرکزی پس از خراسان رده‌های پایین جدول را اشغال کرده بودند، نیک می‌دانستند که تساوی هم به کارشان نمی‌آید. ازاین‌رو، با سه مهاجم و با حمایت ۸ هزار تماشاگراز همان ابتدا بر دروازه خراسان تاختند و عجیب که خراسان هم با وجود برتری تکنیکی تن به دفاع داد. حتی اولین گل کرمان در دقیقه ۲۷ هم خراسان را از خواب بیدار نکرد. نیمه دوم هم همین حکایت بود و گل دوم کرمان در دقیقه ۷۲. پس از این گل خراسان کمی به خود آمد و فریدون مهریار، مرد جنگنده خراسان، یکی از گل‌ها را جبران کرد، اما برای جبران کامل به تفکری شجاعانه نیاز بود نه نفرات شجاع.

۳ گل برای شکست تهران

خراسان پس از شکست تلخ و ناامیدکننده در کرمان درحالی‌که به انتهای جدول نزدیک شده بود، جمعه ۳۰ مرداد در ورزشگاه شهید شیرودی و در حضور ۳ هزار تماشاگر که حدود پانصد نفر آنان هم مشهدی بودند، به‌مصاف تهران ب رفت. تهرانی‌ها با ترکیبی کامل وارد میدان شدند و خیلی زود در دقیقه ۱۳ به گل دست یافتند. شوت نه‌چندان محکم علی‌اصغر مدیر روستا با دفع ناقص نخودیان همراه شد تا صمد مرفاوی، مهاجم فرصت‌طلب سبزپوشان تهرانی، آن را به گل تبدیل کند. پس از این گل، شاگردان جلال چراغپور به‌گمان یک پیروزی آسان و پرگل، به بازی نمایشی رو آوردند و سپیدپوشان خراسان هم به‌خوبی از این ضعف استفاده کردند و با رهبری محمد اعظم و تیزهوشی سعید صیامی نسخه تهران را بدجور پیچیدند.

درحالی‌که ساعت ورزشگاه دقیقه ۲۵ را نشان می‌داد، منصور کوسه، توپ بلندی را ارسال کرد که دفع ناقص مجید رضایی، سنگربان تهران، و تعلل مهدی فنونی‌زاده کافی بود تا محمد اعظم با شلیکی سهمگین تور دروازه تهران را نشانه رود. پس از این گل تهرانی‌ها بر حملات خود افزودند، اما این خراسان بود که به گل دوم دست یافت. درحالی‌که دو تیم منتظر اعلام سوت پایان نیمه اول بودند، خراسان صاحب یک ضربه خطا در گوشه راست زمین شد. محمد اعظم با سانتری کوتاه و دقیق توپ را برای سعید صیامی ارسال کرد و او هم با چرخشی زیبا دومین‌بار خراسان را صاحب گل کرد.

هنرنمایی محمد و سعید

چراغپور مربی تهران که از ابتدای فصل تیمش را با سیستم جدید ۲-۳-۵ روانه مسابقات کرده بود، نیمه دوم را با دو تعویض در خط دفاع و هافبکش آغاز کرد تا بتواند علاوه بر ترمیم جناح راستش که هر دو گل را از همان جناح خورده بود، محمد اعظم، موتور محرک خراسان، را هم از کار بیندازد؛ اما حملات کور و بی‌برنامه تهران بی‌حاصل بود و فقط یک لحظه غفلت کافی بود تا محمد اعظم، شاه‌ماهی خراسان، از دو بازیکن حریف بگذرد و با یک پاس عمقی، سعید صیامی را در موقعیت گل‌زنی قرار دهد.

رضایی شوت مهاجم خوش‌تکنیک خراسان را دفع کرد، اما مهدی فنونی‌زاده با دستپاچگی تمام با گل‌به‌خودی، نه‌تن‌ها باعث تکمیل شادی خراسان شد، بلکه نشان داد سیستم پنج‌دفاعه مربی‌اش برای جاافتادن زمان زیادی می‌خواهد. پس از این گل تهران برای فرار از شکست یکپارچه حمله شد، اما پنالتی دقیقه ۸۵ این تیم هم که توسط سیدمهدی ابطحی نواخته شد، با درخشش حسین نخودیان راهی کرنر شد تا خراسان شادمان از پیروزی ۳ بر ۱ راهی مشهد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->